PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tyflopedie - O05318315
Anglický název: Educatio of people with visual handicap
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: TYFL
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O05318608
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Děti a mladiství s kombinovaným postižením; práce s rodinou, vývoj komunikace, diagnostika funkčního vidění, sebeobsluha, mobilita, problematika výchovně vzdělávacího kurikula;
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Mason, H. McCall, S.: Visual Impairment. David Fulton Publishers, London 1997.

Vítková, M.(ed.): Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Paido, Brno 1999.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (11.04.2005)
Cíl kurzu:
Hlubší vhled do problematiky speciálně pedagogické péče a podpory života jedince se zrakovým postižením

Obsah kurzu:
Zaměření dle vybrané věkové kategorie, Péče o zrakově postižené od rané péče po gerontolologickou spec. ped. péči

Výběr speciálních metodik kompenzace a reedukace zraku,

Problematika kombinovaných vad (MDVI), kognitivní procesy při naučeném zrakovém vnímání a při obtížích jejich zpracovávání z důvodů mentální retardace, diagnostika, komunikace, výchovné a výukové strategie, práce s rodinou, možné instituce a péče v nich, legislativa.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK