PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Somatopedie - O05318313
Anglický název: Education of Individuals with Physical Handicap
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SOMA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O05318608
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Rozšíření teoretických a získání praktických dovedností spec. pedagogů pro práci s těžce tělesně postiženými klinety a to v oblasti systémové podpory a nalézání kvalty života;
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (08.09.2005)

Routnerová, a kol.: Základy neurofysiologie pro speciální pedagogy. Facilitace ontogenetického vývoje. 1. vyd., IPPP ČR, Praha 2001, 36s.

Strassmeier, W.: 260cvičení pro děti raného věku. 1. vyd. Praha Portál, 1996, 291 s.

Goldberg, E.: Jak nás mozek civilizuje. 1. vyd. Praha Karolinum, 2004 257 s. ISBN 80-246-0713-1

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (08.09.2005)

Cíl kurzu:

Rozšířit spec. ped. kompetence ve vazbách na komprehenzivní rehabilitační péči

Obsah kurzu:

1. Vztahy mezi novými poznatky o mozku a učením zdravotně znevýhodněných osob

2. Problémy podpory ontogenetického vývoje jedince s tělesným postižením

3. Aktuální otázky socializačního procesu tělesně postiženého žáka, adolescenta, dospělého.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK