|
|
|
||
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Poslední úprava: Erudio ()
Krahulcová,B.: Komlexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha: Karolinum, 1998. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (07.03.2005)
Cíl kurzu: Vymezení základního surdopedického pojmosloví. Obsah kurzu: Propedeutika surdopedie. Pojem a vymezení předmětu surdopedie, postavení surdopedie v soustavě věd, vědecká základna oboru, metody surdopedie, cíl surdopedie, společenský význam surdopedie. Patologie sluchového analyzátoru. Význam sluchu a sluchového pozadí. Výskyt a příčiny sluchových vad. Patologie sluchové funkce v oblasti periferní a centrální. Klasifikace sluchových vad. Symptomatologie sluchových vad (hluchota, hluchoněmota, ohluchlost, zbytky sluchu, nedoslýchavost, nepoznaná nedoslýchavost) i z hlediska mezinárodní klasifikace a terminologie. Důsledky sluchových vad. Prevence sluchových vad a sluchové defektivity. Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu u dětí a dospělých. Sluchová zkouška u dítěte: reflexní zkoušky, dětská audiometrie tónová, dětská slovní audiometrie, Surdopedický screening. Základy praktických metod vyšetřování sluchu. Klasické sluchové zkoušky: orientační sluchová zkouška řečí, Weberův pokus, Rinného pokus, Schwabachův pokus, sluchová zkouška pomocí šelestů a hudebních nástrojů, audiometrie čistými tóny, slovní audiometrie, vyšetřování centrálních vad sluchu, ERA, BERA, CERA. Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené. |