PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciální pracovní výchova I. - O04319289
Anglický název: Crafts and Technology for Children with Special Needs I
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SPMA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Neslučitelnost : O04308281, O04308282, O04308283, O04308284, O04308285, O04308287, O04320300, O04320301, O04320302, O04321293
Prerekvizity : O04319104
Je neslučitelnost pro: O04320302, O04320297, O04320301, O04308283, O04321293, O04308287
Je prerekvizitou pro: O04319290
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
Posláním předmětu je motivovat studenty a poskytnout jim potřebné informace k hledání a ověřování možností jak využít prakticky zaměřené předměty (PZP) pro plnění cílů základního vzdělávání, především v oblasti člověk a svět práce, při výchově a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciální didaktiky PZP, prakticky ověřit na modelových příkladech vybrané metody, formy a prostředky výuky a vytvořit předpoklady pro získání potřebných kompetencí budoucích učitelů pro výuku jednotlivým složkám prakticky zaměřených předmětů na speciálních školách.
Literatura
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)

MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : UK, PedF, 1996.

PAŘÍZEK, V. Jak učit žáky myslet. Praha : UK-Karolinum, 2000.

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.

Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

SKALKOVÁ, J, Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. 2 rozš. a aktual. vydání

VODÁKOVÁ, J., CETTLOVÁ, M., DYTRTOVÁ, R. a BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha : UK, PedF, 2007. 2.opr.vyd.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), RVP ZV pro žáky s lehkým mentálním postižením.

Vzdělávací programy ZŠ, NŠ, speciální školy a prakrické školy.

Sylabus -
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)

o Prakticky zaměřené předměty jako součást základního vzdělávání, jejich zařazení ve vzdělávacích programech základních škol a škol pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.

o Didaktické metody, aplikace v PZP. Ukázky, procvičování vybraných metod při pracích s různými materiály, s rostlinami a při pracích v domácnosti.

o Instruktáž; příprava, a ověření při práci v semináři a při práci se žáky.

o Aktivizační metody; využití v PZP, problémová a projektová výuka, využití didaktických her.

o Hodnocení PZP, praktické činnosti jako diagnostická situace - využití pro posuzování a rozvoj jemné motoriky, tvořivosti, přesnosti, vytrvalosti, sociálních dovedností aj.

.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK