PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychopedická diagnostika a autismus - O04318273
Anglický název: Psychopedic Diagnosing and Autism
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (18)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: PDIA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Ing. Miroslava Jelínková, CSc.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Seznámit se s problematikou psychopedické diagnostiky a autismu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.11.2005)
Literatura
Černá, M. - Novotný, J. - Stejskal, B. - Zemková, J.: Kapitoly z psychopedie.

Černá, M. - Stejskal, B.: K otázkám psychopedické diagnostiky. Otázky defektologie. 28.9.1985/86.

Košč, L.: Príspevok psychológa k problematice speciální - pedagogické diagnostiky. Otázky defektologie, 21.1.1978.

Langer, S.: Mentální retardace.

Mojžíšek, L.: Základy pedagogické diagnostiky. SPN, Praha 1986.

Monatová, L.: Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Paido, Brno 1996.

Švarcová, I.: Mentální retardace. Portál, Praha 2001.

Vašek, Š.: Speciální pedagogická diagnostika a prognostika. Bratislava 2001.

Vítková, M.: Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Základní informace. Speciálně pedagogická pedagogika. IPPP, Praha 2001.

Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Portál, Praha

.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.11.2005)

Cíl kurzu: Seznámit se s problematikou psychopedické diagnostiky a autismu.

Anotace
  • Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice.
  • Historie psychopedické diagnostiky.
  • Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice.
  • Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích.
  • Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku.
  • Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném.
  • Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky.
  • Individuální vzdělávací program a individuální výchovně vzdělávací program.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK