PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Logopedie I - O04318265
Anglický název: Logopedics I
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: LOGO
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Blanka Housarová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O04318035
Je prerekvizitou pro: O04318266
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Časná výchovná logopedická péče (ve speciálních a běžných školách a speciálně pedagogických centrech) u dětí s narušeným vývojem řeči a jazyka, dyslaliemi, dysfázíí, mutismy, koktavostí a brebtavostí.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Lechta, V.: Logopedické repetitorium. Bratislava: 1990.

Peutelschmiedová, A.: Koktavé dítě ve škole. Olomouc: 2000.

Ohnesorg. K.: Naše dítě se učí mluvit. Praha: 1991.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (25.02.2005)
Cíl kurzu:

Obsah kurzu:

patologie vývoje řeči, výskyt poruch řeči v dětství, přístroje a pomůcky,

dyslalie ( vymezení, historie, výskyt, etiologie, klasifikace, symptomy, diagnostika, diferenciální diagnostika, terapie)

opožděný vývoj řeči, dysfázie ( vymezení, historie, výskyt, etiologie, klasifikace, symptomy, diagnostika, diferenciální diagnostika, terapie)

balbuties ( vymezení, historie, výskyt, etiologie, klasifikace, symptomy, diagnostika, diferenciální diagnostika, terapie)

tumultus ( vymezení, historie, výskyt, etiologie, klasifikace, symptomy, diagnostika, diferenciální diagnostika, terapie)

mutismus ( vymezení, historie, výskyt, etiologie, klasifikace, symptomy, diagnostika, diferenciální diagnostika, terapie)

individuální a skupinová logopedická péče, poradenství v logopedii, možnosti spolupráce s rodiči dítěte, kvalita spolupráce v různých etapách logopedické péče

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK