PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výchova TP a nemoc. dětí v předškolních zařízeních - O04318259
Anglický název: Education of Children with Physical Handicap/Sick Children in Preschool Institutions
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: VTPN
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O04318258
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Nové trendy ve výchově dětí s tělesným postižením nebo chronickým onemocněním,
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)

Vítková,M. Pipeková,J.: Tělesně postižené dítě v mateřské a základní škole. Mu, Brno, 1994.

Hruška,J.: Komplexní systém výchovně vzdělávací péče o tělesně postižené děti a mládež. Septima, Praha 1995.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Cíl kurzu:
Seznámit studenty se současným systémem škol a zařízení somatopedického typu, s jejich vzdělávacími programy, s metodami a organizačními formami výchovné vzdělávací práce s tělesně a zdravotně postiženými žáky

Obsah Kurzu:
Cíle a úkoly škol /ZŠ, ZvŠ, SŠ/ pro děti a mládež s tělesným postižením, jejich zařazení v systému speciálního školství.

Realizace výchovy a vzdělávání tělesně postižených žáků ve školách somatopedického typu, vzdělávací programy, individuálně výchovně vzdělávací plány, speciální metodiky, pomůcky, organizační formy práce.

Ústavní mimoškolní výchova tělesně postižených dětí.

Vzdělávání těžce tělesně postiženého dítěte v domácím prostředí /legislativní podpora/.

Problematika integrace tělesně postižených žáků do žákovského kolektivu základní školy běžného typu.

SPC ve spolupráci s výchovnými a vzdělávacími zařízeními pro tělesně postižené.

Možnosti profesionální přípravy tělesně postižených na jejich pracovního zařízení v současných společenských podmínkách u nás a v zahraničí.

Organizace škol při zdravotnickém zařízení, rozsah a obsah vyučování, výchovná terapie a psychoterapie, specifická výchovná problematika nemocného žáka, hospitalismus a prevence.

Rodinná výchova tělesně postižených a zdravotně oslabených dětí, spolupráce speciálních škol s rodinou postiženého žáka.

Exkurze do zařízení somatopedického typu, plnění individuálních úkolů při sledování tělesně postiženého žíka v podmínkách speciální školy i běžné základní školy.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK