PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vyučování TP a nemoc. žáků - spec. metodiky - O04318258
Anglický název: Methodology of Teaching Sick Pupils/Pupils with Physical Handicap
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: VTPN
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Prerekvizity : O04318257
Je prerekvizitou pro: O04318259
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Organizační formy a metody vyučování tělesně postižených a nemocných žáků, metodika speciálního psaní, tělesné výchovy a pracovního vyučování tělesně postižených žáků, metody facilitace a stimulace kognitivního a hybného rozvoje postiženého žáka, specifika vyučování hospitalizovaných dětí;
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Haupt,.U.: Korperbehinderte Kinder verstehen lernen. Dusseldorf, VSl 1996Rey,H. Skjorten,M.D.: Children with Severe cerebral Palsy. Guides for Special Education No 7. UNESCO, Paris 1989.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (20.01.2006)

Cíl: Seznámit studenty se specifiky vyučování v základních školách přednostně určených pro vzdělávání tělesně postižených a zdravotně znevýhodněných žáků a s organizačním a metodickým zajištěním modelů integrace těchto žáků v hlavním vzdělávacím proudu v ČR.

Obsah:
  • speciální edukační potřeby OTZP
  • diferenciace a individualizace ve vzdělávání OTZP
  • organizační formy vyučování ve speciálních a v běžných školách, komparace metodických postupů
  • základy integrativní didaktiky, způsoby jejího využití
  • osobnost pedagoga a jeho profesní rozvoj a reflexe při práci s OTZP

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK