PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciálně pedagogické poradenství - O04318245
Anglický název: Counselling in Special Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (38)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Záměnnost : O05318245
Je záměnnost pro: O05318245
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Obecné otázky poradenství, systém pedagogicko psychologického poradenství, úkoly výchovného poradce na školách, pedagogicko psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče, jiné druhy poraden, vzdělávání výchovných poradců;
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (16.11.2005)

GABURA,J., PRUŽINSKÁ,J. Poradenský proces. Praha : SLON, 1999

Výchovné poradenství - Zpravodaj IPPP ČR a Asociace poradenských pracovníků ve školství - průběžné periodikum

KUCHARSKÁ,A.: Sborník SPUCH 1994,1995,1996,1997

MARTIN,M., GREENWOODOVÁ,C. Jak řešit problémy dětí se školou. Praha : Portál, 1997

MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991.

MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992.

MERTIN,V. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995

ROGGE,J. Děti potřebují hranice. Praha : Portál, 1996

SVOBODA, J. Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 1991.

SVOBODA, J.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001.

ŠVANCARA, J. a kol. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1980.

VOGLEROVÁ,U. Učení bez stresu. Praha : Portál, 1996

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Cíl kurzu:
Seznámit se s problematikou sppg poradenství pro všechny věkové kategorie jedinců s postižením

Obsah kurzu:
Historie poradenství

Systém poradenství v naší republice

Současné legislativní otázky poradenství

Problematika PPP,SPC,SVP

Otázky integrace a inkluze

Činnost PPP,SPC,SVP

Metody práce s jedinci v PPP

Metody práce s jedinci v SVP

Metody práce s jedinci v jednotlivých typech SPC

Krizová intervence

Práce s rodinou

Profesní etika

Supervize

Návštěva některého z výše uvedených zařízení

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK