PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vstupní kurz a dějiny SPPG II - O04318027
Anglický název: Initiation to SpecEd and Its History II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (998)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: VKDS
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Boris Titzl, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Záměnnost : O05318027
Je prerekvizitou pro: O04318073, OSOZ1USP
Je záměnnost pro: O05318027
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (27.04.2005)
Předmět, principy, metody a součásti předmětu speciální pedagogiky. Cílové skupiny znevýhodněných osob se speciálně pedagogickými potřebymi. Defekt, porucha, snížená schopnost, handicap, speciální potřeba, Edukační souvislosti defektů a strategie jejich eliminace. Systém edukace postižených osob. Dějiny SPPG a dějiny péče o postižené
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Vítková, M.: Integrativní speciální pedagogika. Paido, Brno, 1998.

Robert F. Murphy: The body silent.,New Zork 1987.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (25.02.2005)
Cíl kurzu:
Uvedení do speciální pedagogiky v kontextu domácí tradice i evropských souvislostí

Obsah kurzu:
Konstituování a vývojové etapy speciální pedagogiky jako vědního oboru.

Multidisciplinarita, interdisciplinarita a transdisciplinarita v současné speciální pedagogice.

speciálně pedagogické metody a principy.

Od defektu ke speciálním potřebám znevýhodněných osob.

Socializace jako proces vrůstání do společnosti i postižení.

Průnik mezinárodních přístupů a trendů do teorie a praxe speciální pedagogiky.

Cílové skupiny současné speciální pedagogiky a jejich bližší charakteristika.

Vyrovnávání se s důsledky postižení.

Problém klasifikací a norem ve speciální pedagogice.

Činitelé působící ve výchově znevýhodněných osob, výchovné styly.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK