Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Anotace:
Pedagogické aspekty výtvarně estetických interakcí: Cíle, obsah a prostředky výtvarné výchovy. Myšlenkové modely
výuky výtvarné výchovy jako formy plánu (vyučovací jednotky, metodické řady, projekty).
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Annotation:
Pedagogical aspects of aestetic interactions: Aims, contents and tools of art education.. Conceptual models of art education
as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Cíle předmětu:
Ověřování a analýzy dosažené úrovně ve výtvarné a psychodidaktické dimenzi profesní kompetence učitele ve výtvarné výchově: Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace 2. st. ZŠ, G, ZUŠ. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Goals of subject:
authenticing and analyse of adjusted level in art and psychodidactical dimension profesionla competetion of teacher. Prepare of teaching attempts and its realization. Classification reflection.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Hazuková, H. : Příprava učitele na rozhodování ve Vv, 1993
Slavík, J. : Didaktika Vv III., 1990 a Kapitoly z Vv I., II., 1993, 1994
Fulková, M. a kol. . Výtvarná výchova 6-,7., 8. - 9.
Pohnerová, M. : Duchovní a smyslová výchova, 1994
Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1995
Techniky ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1996
Řady a projekty ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1997
Didaktika výtvarné výchovy nejen pro ZUŠ, Praha, PedF UK, 2001
Cikánová, K. : Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997
Malujte si s námi, Praha, Aventinum 1993,1996
Tužkou, štětcem nebo myší, Praha, Aventinum 1998
Brožková, I. : Dobrodružství barvy, Praha, SPN 1982
Šamšula, P. : Obrazárna v hlavě 1. - 10., Praha, Práce 1996 - 2001
Kolektiv autorů katedry Vv Ped F UK : Průvodce výtvarným uměním I. - V., Praha, Práce
Zhoř, I. : Proměny soudobého výtvarného umění, Praha, SPN 1992
Výtvarná výchova v projektech I. 1995, II. 1996
Pohribný, A. : Malý labyrint výtvarného umění, Praha, SNDK 1968
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Hazuková, H. : Příprava učitele na rozhodování ve Vv, 1993
Slavík, J. : Didaktika Vv III., 1990 a Kapitoly z Vv I., II., 1993, 1994
Fulková, M. a kol. . Výtvarná výchova 6-,7., 8. - 9.
Pohnerová, M. : Duchovní a smyslová výchova, 1994
Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1995
Techniky ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1996
Řady a projekty ve výtvarné výchově, Praha, Sarah 1997
Didaktika výtvarné výchovy nejen pro ZUŠ, Praha, PedF UK, 2001
Cikánová, K. : Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997
Malujte si s námi, Praha, Aventinum 1993,1996
Tužkou, štětcem nebo myší, Praha, Aventinum 1998
Brožková, I. : Dobrodružství barvy, Praha, SPN 1982
Šamšula, P. : Obrazárna v hlavě 1. - 10., Praha, Práce 1996 - 2001
Kolektiv autorů katedry Vv Ped F UK : Průvodce výtvarným uměním I. - V., Praha, Práce
Zhoř, I. : Proměny soudobého výtvarného umění, Praha, SPN 1992
Výtvarná výchova v projektech I. 1995, II. 1996
Pohribný, A. : Malý labyrint výtvarného umění, Praha, SNDK 1968
Metody výuky -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
seminář
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
seminar
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Požadavky ke kontrole:
Zápočet:
Individuální prezentace na semináři didaktiky
Zkouška:
.Témata budou zadána na semináři didaktiky.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Demands to controle:
Credit:
Individual prezentation in seminar of didactics
Examination:
Téma - assign in seminar of didactics
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Sylabus:
Současné trendy v didaktice výtvarné výchovy. Dimenze učitele výtvarné výchovy. Oblasti výtvarné výchovy. Tvorba námětových map. Motivace zajímavých témat, jejich souvislosti.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Sylabus:
Contemporary trends in didactics art education. Dimensions of art training teacher. The ares of art training. Creation of topic maps. The motivation of creative topic- connections. Works of art within the system of cultural education.
Key words:
competetion, projecting, plan, realization, interaction, reflection of education process, fazing