PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika technické a informační výchovy - O02319441
Anglický název: Didactics of Technology Education and Information Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : O02319411
Je prerekvizitou pro: O02319421, O02319431
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
Studijní předmět Didaktika technické a informační výchovy II navazuje na Didaktika technické a informační výchovy I. Dále rozvíjí a aplikuje problematiku vzdělávacího a vyučovacího procesu pro specifické potřeby předmětů technické a informační povahy, spojuje obecné teoretické pedagogicko-psychologické základy s pedagogickou praxí, objasňuje za jakých podmínek lze co nejefektivněji dosáhnout stanovených výchovně vzdělávacích cílů. Cílem předmětu Didaktika technické a informační výchovy II je seznámení studentů se základními pedagogickými dokumenty, s problematikou technického vzdělávání v návaznosti na vzdělání všeobecné, objasnění vztahů k ostatním předmětům učebního plánu, zvládnutí problematiky vytváření přípravy učitele na vyučování, rozvíjení přístupů utváření informační a síťové gramotnosti žáků.
Literatura
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)

MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky I. Praha : SPN, 1990.

MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky 2. díl. Praha : Univerzita Karlova, 1991.

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.

RYS, S. Příprava učitele na vyučování. Praha : SPN, 1979.

RYS, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha : SPN, 1988.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1996.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky DTIV I. a DTIV II a zadaných studijních pramenů.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (21.09.2005)
  • analýza vzdělávacích programů, učebních plánů, učební osnovy
  • vztahy mezi vědou, technikou a vyučovacím předmětem, souvislosti mezipředmětové
  • příprava učitele na vyučování, příprava materiální
  • technické výukové prostředky, jejich využití v technicky zaměřených předmětech
  • didaktické přístupy k utváření informační a síťové gramotnosti žáků
  • didaktické přístupy práce s textovými a programovými materiály

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
  • Aktivní práce v seminářích.
  • Úspěšné absolvování všech zadaných úloh k řešení.
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky DTIV I. a DTIV II a zadaných studijních pramenů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK