PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Zdravotní gramotnost pro pedagogy - O02317098
Anglický název: Health Literacy for Teachers
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02314031
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (29.05.2009)
Cílem předmětu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie. Zprostředkovat systém znalostí a dovedností, který jim umožní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti by měli pochopit význam široce pojaté zdravotní gramotnosti pro úspěšnou profesní činnost učitele i pro teoretickou práci ve vědách o výchově.
Sylabus
Poslední úprava: MARADOVA (08.06.2007)
  • Zdravotní gramotnost (health literacy) a její význam, výsledky výzkumů.
  • Pohledy na zdraví a nemoc v kontextu vývoje společnosti. Obsah pojmů zdraví a nemoc. Zdraví jako předmět. Přístupy ke studiu zdraví člověka.
  • Systémové pojetí zdraví, vybrané koncepce a definice. Bio-psychosociálně-spirituální paradigma v medicíně a psychologii. Analýza jednotlivých dimenzí zdraví.
  • Mezinárodní organizace na poli podpory zdraví. Programy podpory zdraví v ČR.
  • Zdravotní a zdravotnické informace a práce s nimi.
  • Veřejné zdravotnictví. Problematika medializace a komercionalizace zdraví.
  • Vztah zdraví a výchovy, úloha školy a učitele v péči o zdraví.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK