PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Globální výchova - O02317082
Anglický název: Global Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (12)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: GLVÝ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02317044
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MARADOVA (13.07.2005)
Předmět nabízí studentům metodiku alternativního výchovně-vzdělávacího systému, který mohou využít při implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Systém globální výchovy je chápán jako živý proces, který přímo formuje osobnost žáků prožitkovou zkušeností. Ve výchově ke zdraví pomáhá integrovat jednotlivé tematické okruhy učiva do širších celků tak, jak se s nimi v běžném životě žáci setkávají. V pojetí globální výchovy lze do přípravy projektů výchovy ke zdraví zainteresovat i rodiče, příp. další subjekty.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA (13.07.2005)

PIKE, G. a SELBY, D. Globální výchova. Praha: Grada, 1994.

PIKE, G. a SELBY, D. Hry pro globální výchovu. Praha: Portál, 2000.

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997.

KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995.

EYROVI, L.a R. Jak vychovávat děti k hodnotám. Praha: Portál, 2000.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK