PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kapitoly ze speciální pedagogiky - O02317079
Anglický název: Chapters of Special Pedagogy
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (12)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02317055
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MARADOVA (13.07.2005)
Předmět se zabývá teoretickými východisky, nástinem vývoje a současnými trendy ve speciální pedagogice. Podává přehled typů a druhů institucí speciálního školství i mimo ně (v oblasti péče o děti se specifickými vzdělávacími a výchovnými potřebami). Je zde rozvíjena etiologie jednotlivých skupin handicapů, možnosti výchovy a vzdělávání, podmínky a prostředky rozvoje. Studenti se seznamují s podpůrnými mechanismy a modely a s jejich začleňováním do pedagogického procesu. Jsou řešeny otázky optimální integrace žáků s těžkým a trvalým postižením do hlavního proudu vzdělávání.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA (13.07.2005)

NOVOTNÁ, M. a KREMLIČKOVÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: SPN, 1997.

ŠVARCOVÁ, I. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. Praha: Septima, 1995.

VOCILKA, M. aj. Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti. Praha: VÚP, 1997.

VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte. Praha: Karolinum, 1997.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK