PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multikulturní výchova - O02317046
Anglický název: Multicultural Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02317042, O02317044
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Předmět seznamuje s východisky multikulturní výchovy, jejím vývojem a současnými trendy v celosvětovém kontextu. Diskukutuje aktuální problémy vzdělávání a výchovy migrantů, uprchlíků a azylantů. Právní podklady a realizované projekty interkulturální a multikulturální školní výchovy. Výchova k toleranci, proti xenofobii, rasismu a antisemitismu. Přípravuje budoucí učitele na výchovu a vzdělávání žáků z kulturně odlišného prostředí.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)

PRUCHA, J. Multikulturní výchova - teorie, praxe, výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2

ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0277-0

SEKYT, V. Národnostní menšiny v České republice. In. Studijní materiály pro školení terénních sociálních pracovníků. Praha: Člověk v tísni 2001.

Sylabus
Poslední úprava: MARADOVA (11.11.2005)

Obsah kurzu:

  • Didaktického materiálu pro výuku výchovy k toleranci a proti rasismu.
  • Získání přehledu o dostupných programech pro základní a střední školu a vytvoření vlastního sborníku her a cvičení pro žáky a studenty.
  • Metodika práce s mládeží v oblasti multikulturní výchovy.
  • Praktické náměty pro vytvoření názorných modelových situací neporozumění a xenofobie a příklady technik, které tyto bariéry odstraňují.

Požadavky k zápočtu:

  • Aktivní účast

Didaktické zpracování vybraných her pro společný sborník

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK