PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika rodinné výchovy I - O02317044
Anglický název: Didactics of Family Education I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: DIRV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02317SOZ, O02317041, O02317042
Je prerekvizitou pro: O02317045, O02317046, O02317048, O02317052, O02317083, O02317087, O02317049, O02317082
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Předmět je základem pro studium oborové didaktiky (rodinné výchovy a výchovy ke zdraví). Obsah je zaměřen na akreditované vzdělávací programy, RVP, metodiku tvorby školních vzdělávacích programů, klíčové kompetence, průřezová témata, tematické plány výchovy ke zdraví. Semináře sledují didaktickou analýzu učiva, pojmové mapy, evaluační kriteria.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)

SKALKOVÁ. J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85862-33-1

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9

MARÁDOVÁ, E. Rodinná výchova - ediční řada učebnic. Praha: Fortuna 1997-1999.

Sylabus
Poslední úprava: MARADOVA (22.09.2005)
Obsah kurzu:
  • Rodinná výchova ve vzdělávacích programech. Obecná škola, Základní škola, Národní škola. Rámcový vzdělávací program a tvorba školních programů.
  • Tvorba tematických plánů pro jednotlivé ročníky a skupiny žáků - 6.až 9.ročník a návrhy způsobů jejich naplňování (formy, metody výuky, požadavky na materiální zabezpečení, nové učební pomůcky)
  • Koncepce projektu "Základní škola", cykličnost tematických celků:Rodina, domov, rozvoj osobnosti, primární prevence zneužívání návykových látek, výživa,sexuální výchova, duševní a tělesná hygiena, režim dne, osobní bezpečí
  • Alternativní programy výchovy ke zdravému životnímu stylu. Možnosti uplatňování zahraničních projektů v podmínkách současné základní a střední školy
  • Minimální preventivní program prevence zneužívání návykových látek a výuka RV
  • Prezentace výukových programů na zadané téma
  • Literatura a videoprogramy pro výuku RV

Požadavky k zápočtu:

  • Aktivní účast v seminářích
  • Zpracování výukového projektu na zadané téma
  • Znalost doporučené literatury

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK