PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rodinná výchova - O02317042
Anglický název: Family Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: ROVÝ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Rodinná výchova
Prerekvizity : O02317007, O02317013
Je prerekvizitou pro: O02317044, O02317047, O02317046
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)
Předmět se zabývá stylem výchovy jako klíčovým momentem v rodinné výchově. Analyzuje podmínky působící na způsob výchovy, předkládá výsledky výzkumů, které sledují vliv výchovného stylu na rozvoj osobnosti vychovávaných dětí. Vymezuje možnosti participace pedagoga v oblasti rozvoje osobnosti dítěte, ve výchově k podpoře zdraví a výchově pro život v rodině.Poskytuje základní teoretická východiska didaktiky rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Obsahem je didaktická transformace poznatků, výukové cíle, funkce motivace ve výchově ke zdraví.
Literatura
Poslední úprava: MARADOVA (12.07.2005)

PRUCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3

ČÁP, J. a MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X

STŘELEC, S. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy. Brno: Padio,1998. ISBN 80-85931-61-3

Sylabus
Poslední úprava: MARADOVA (11.11.2005)

Obsah kurzu:

  • Úvod do výuky, studijní literatura, motivační videoprogramy
  • Rámcový vzdělávací program-(člověk a zdraví)
  • Pedagogická dokumentace pro výuku rodinné výchovy na ZŠ, akreditované vzdělávací programy, specifika práce se vzdělávacím programem
  • Výukové cíle, jejich klasifikace, stanovení výukových cílů
  • Formy výuky rodinné výchovy a kriteria pro jejich uplatňování ve vyučovacím procesu
  • Materiálně didaktické zabezpečení výuky RV
  • Multimediální prostředky výuky
  • Informatika rodinné výchovy, práce s učebnicí a odbornou literaturou
  • Úloha motivace ve výuce rodinné výchovy
  • Didaktické zpracování motivace k jednotlivým tematickým okruhům z oblasti výchovy ke zdraví, k partnerství a rodičovství

Požadavky k zápočtu:

  • Aktivní účast

Seminární práce

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK