Praktická aplikace poznatků z didaktiky ruského jazyka při vyučování ruštině na středních školách. Seznámení s běžným provozem školských zařízení včetně účasti na dozorech, pedagogických radách apod. Seznámení s povinnostmi třídního učitele. Hospitace na hodinách fakultních učitelů. Vzájemné hospitace ve studentských skupinách. Samostatně vedené vyučovací hodiny (výstupy) v počtu nejméně 10 ve 4. a 15 v 5. ročníku.
Poslední úprava: HAVEL9AP (05.03.2013)
Practical application of Russian language didactics knowledge on teaching Russian at secondary schools. Familiarization with routine operation of school institutions including participation in duty during breaks, pedagogical meetings etc. Familiarizations with class teacher duties. Observing lessons of experienced teachers. Mutual inspections in student groups. Independent teaching by students from the 4th and 5th grades- at least 10 or 15 lessons
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()
viz Didaktika RJ
Sylabus -
Poslední úprava: HAVEL9AP (05.03.2013)
Praktická aplikace poznatků z didaktiky ruského jazyka při vyučování ruštině na středních školách. Seznámení s běžným provozem školských zařízení včetně účasti na dozorech, pedagogických radách apod. Seznámení s povinnostmi třídního učitele. Hospitace na hodinách fakultních učitelů. Vzájemné hospitace ve studentských skupinách. Samostatně vedené vyučovací hodiny (výstupy) v počtu nejméně 10 ve 4. a 15 v 5. ročníku.
Poslední úprava: HAVEL9AP (05.03.2013)
Practical application of Russian language didactics knowledge on teaching Russian at secondary schools. Familiarization with routine operation of school institutions including participation in duty during breaks, pedagogical meetings etc. Familiarizations with class teacher duties. Observing lessons of experienced teachers. Mutual inspections in student groups. Independent teaching by students from the 4th and 5th grades- at least 10 or 15 lessons.