PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika RJ I - O02316020
Anglický název: Russian Language Didactics I
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: DIRJ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Hana Žofková, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Ruština
Prerekvizity : O02316003, O02316006, O02316008, O02316012, O02316019
Je prerekvizitou pro: O02316058, O02316033, O02316046
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. (21.09.2005)
Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu. Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ZOFKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2008)

Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu. Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.

Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Jelínek, S.; Purm, R. a kol.: Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly. Praha, SPN 1991.

Jelínek, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha, SPN 1980.

Cícha, V. a kol.: Metodika ruského jazyka. 1. a 2. díl. Praha, SPN 1982.

Hendrich, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN 1988.

Jelínek, S. a kol.: Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha, SPN 1976.

Jelínek, S. a kol.: Rusko-český lingvodidaktický slovník. Praha, UK, Karolinum 1992.

Veselý, J.: Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha, SPN 1985.

Kapitonova, T. I.; Ščukin, A. N.: Sovremennyje metody obučenija russkomu jazyku inostrancev. Moskva, Russkij jazyk 1987.

Ries, L.: Didaktiky ruštiny. Vyučování jako komunikace, součinnost a hra. I. a II. Pedagogická fakulta v Ostravě 1987.

Purm, R. - Jelínek, S. - Veselý. J.: Didaktika ruského jazyka. Hradec Králové, Gaudeamus 1997.

časopis Cizí jazyky

časopis Russkij jazyk za rubežom (vybrané stati)

Sylabus -
Poslední úprava: doc. Mgr. Jan Šaroch, Ph.D. (19.09.2005)

Didaktická problematika vyučování ruštině v české škole. Rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností. Vyučování a učení slovní zásobě, gramatice, zvukové a grafické / pravopisné / stránce jazyka. Vyučování ruštině v sociokulturním kontextu. Řízení vyučovacího procesu. Kontrola a hodnocení výsledků. Humanistické aspekty vyučování ruštině.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK