PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj didaktických dovedností - O02314072
Anglický název: Developing Students´ Didactic Skills in Teacher Training
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 1/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (15)
letní:neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
Je záměnnost pro: O02214015
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2009)
1. Rozvoj klíčových didaktických dovedností studenta učitelství. 2. Rozvoj schopnosti studenta diagnostikovat vlastní pedagogickou činnost. 3. Rozvoj sebereflektivních schopností studenta. 4. Uvést studující do pochopení podstaty a významu cílené spolupráce s fakultním učitelem v průběhu pedagogické praxe. Obsah kurzu Teoretická část 1. Učitel, učitelská profese. 2. Didaktické dovednosti učitele, dovednostní struktura začínajícího učitele - studenta učitelství. 3. Soudobé teorie vzdělávaní s důrazem na pedagogicke strategie učitelů. 4. Pedagogická komunikace s důrazem na rozvíjení komunikativních dovedností. Praktická část 1. Mikrovyučování zaměřené na rozvoj didaktických dovedností studenta učitelství. 2. Sebereflexe studenta, jeho sebepojetí vzhledem k nárokům pedagogické praxe (zaměřeno zvláště na didaktické dovednosti). 3. Pedagogicke výstupy na fakultních školách s následnými rozbory za účasti fakultních učitelů. Témata kursu je možné doplnit a rozšířit podle zájmu studentů např. o téma Metodologie práce studenta na fakultní škole, Možnosti využití některých diagnostických metod při pedagogické praxi.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK