PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie výchovy 20. století - O02314059
Anglický název: Theory of Education in 20th Century
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: TV20
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Prerekvizity : O02314031
Záměnnost : O2214060
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Pluralismus teorie výchovy se pro pedagogy a studenty pedagogiky stal něčím samozřejmým a přirozeným. Pokud budujeme otevřenou, demokratickou a pluralitní společnost, tak se to musí dotýkat i pedagogiky. I když to pro některé může přinést pocity nejistoty a opětovnou potřebu uzavřít se do monistické vědy, která odvrhne a vyloučí všechny alternativy vůči instrumentální a pozitivistické pedagogice. Teorie výchovy by měla tedy nabízet druhou cestu, cestu - která sice přináší nejistotu - ale přináší pedagogiku otevřenou a bez hranic. Měla by studentovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která může poutníkovi ukázat cestu v této spletitosti současných i nedávno minulých pedagogických teorií, směrů a proudů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

SINGULE, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992.

SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966. CIPRO, M. Prameny výchovy. Praha: Nákladem vlastním, 1993.

CIPRO, M. Průvodce dějinami výchovy. Praha: SPN, 1984.

PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích 2. pol. 20. století. Rukopis.

DARÁK, M. et al. Kapitoly z teórie výchovy. Prešov: FHPV PU, 2004.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK