PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Inovativní pojetí učitelství - O02314048
Anglický název: Innovative Conception of Teacher Training
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: INPU
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O02314031
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Seminář je určen především pro studenty, kteří se zajímají o nové metody techniky ve vyučování. Jejich společným znakem je dovednost žáků spolupracovat na úkolu, vytvářet klima pro sdílení a umět potlačit individualismus ve prospěch fungování celku. Seminář je rozdělen na část teoretickou a praktickou. Na seminářích se studenti seznámí s konkrétními základy inovačních trendů ve vyučovacím procesů, dále se seznámí s programem Začít spolu, Zdravá škola, PAU atd. součástí semináře je beseda s ředitelkou České školní inspekce. V části praktické navštíví studenti školu, která se těmito trendy zabývá. Na závěr semináře studenti zpracují návrh skupinové nebo kooperativní výuky ve své aprobačním předmětu. Úkolem semináře je také pochopení výhod a mezí zavádění těchto forem do výchovy vzdělávacího procesu. Obsah kurzu - Historická východiska kooperace žáků ve vyučování - Model kooperativního vyučování - Realizace kooperativního vyučování - Podmínky pro kooperativní učení ve škole - Plánování, realizace a hodnocení kooperativního učení - Fáze kooperativního učení - Role učitele při kooperativním učení a jejich vzdělávání - Podmínky pro uplatnění modelu kooperativního učení ve škole - Výhody a meze používání této formy vyučování
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola.Praha, Portál 1997
  • Skalková, J.: Aktivita žáků ve vyučování.Praha,SNP 1986
  • Skalková, J.: Za novou kvalitu vyučování.Brno, Paido 1995
  • Průcha, J.: Moderní pedagogika.Praha,Portál 1997
  • Mazáčová, N.: Skupinové vyučování II.Moderní vyučování č.2
  • Kašová, J. a kol.: Škola trochu jinak.Iuventa

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK