PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Integrace autistů do vzdělávání v běžných školách - O02314034
Anglický název: Mainstream School Integration of Autistic Pupils
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: IAUV
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Olga Opekarová, Ph.D.
Prerekvizity : O02314031
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Příprava budoucích učitelů na problematiku integrace dětí se specifickými vzdělávacími požadavky do běžných základních a středních škol. Zvyšování kompetence učitelů VVP při tvorbě individualizovaných vzdělávacích programů v dílčích vyučovacích předmětech. Obsah kurzu Problematice integrace dětí a mládeže s pervazivními vývojovými poruchami, resp. autismem do běžných základních a středních škol dosud nebyla ve studijních plánech VVP věnována pozornost. Aktuální se tato problematika stává vydáním Směrnice MŠMT ČR z 6.6.2003 k integraci těchto dětí do všech typů škol. Kurs nabízí přehled o spektru pervazivních vývojových poruch u dětí a mládeže, typologii autistických poruch. Dále rozebírá problémy v sociální komunikaci a v chování těchto dětí. Pozornost je věnována školní úspěšnosti, specifickým dovednostem a schopnostem těchto dětí, a dále problematice školního hodnocení a klasifikace
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
  • Gilberg,Ch.-Peeters,T.: Autismus-zdravotní a výchovné aspekty. Portál, Praha 1998.
  • Jelínková,M.: Současnost autismu. Klub Autistik, Praha 1994.
  • Jelínková,M.: Autismus I.,II.,II. IPPP, Praha 2000.
  • Schopler,E. et al.: Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Portál, Praha 1998

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK