Kurz je zaměřen na řešení dvou základních problémů: Čemu učit v jednotlivých pedagogických disciplínách a jakých specifických metod a organizačních forem při tom využít. Obsah kurzu je zaměřen na obecné problémy osvojování pedagogických poznatků, prostředky, formy a metody šíření pedagogických poznatků, seznámení s pedagogickými dokumenty a rolí a kompetencemi učitele pedagogiky.
Poslední úprava: Erudio ()
Course is aims at two basic problems: What to teach in particular education disciplines and which specific methods and organizational forms to use. Course content is taken for common problems, of pedagogical knowledge acquiring, capability and attitudes, means, forms and methods spreading of knowledge in education, of pedagogical documents, curriculum and roles, qualification and function of teacher of education.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dětí. Praha : Portál, 1995.
KANTORKOVÁ, H. Pedagogická tvořivost studentů učitelství. Ostrava : OU, 2000.
KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : IUVENTA, 1995.
KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1992.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996.
MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : PedF MU, 1995.
MAREŠ, J. , SLAVÍK, J. , SVATOŠ, T. , ŠVEC,V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996.
PIKE, G. , SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994.
SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido, 1995.