PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Srovnávací pedagogika - O02314021
Anglický název: Comparative Pedagogy
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: SRPG
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O02314001, O02314019
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Cíl: Student má porozumět předmětu a metodám srovnávací pedagogiky, má se naučit vyhledávat a využívat domácí i zahraniční poznatky o vzdělávacích systémech a pedagogických problémech v jiných zemích a kriticky posuzovat náš školský systém na základě znalostí vývojových trendů u nás i ve světě.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

BRAY, M. (Ed.) Comparative Education. Continuing Traditions, New Challanges, and New Paradigms. CERC Hong Kong : Cluver Academic Publisher, 2003.

HALLS, W. D. (Ed.) Comparative Education. Contemporany Issues and Trends. UNESCO : Jessica Kingsley Publisshers, 1990.

JEŽKOVÁ, V. Vzdělávací systémy v zahraničí. Praha : Karolinum 1996.

LEHMANNOVÁ, Z. a kol. Kulturní pluralita v současném světě. Praha : VŠE, 2000.

OECD. Zprávy o národní politice ve vzdělávání. České republika. Paříž - Praha 1996.

POSTLETHWAITE, T. NEVILLE: International Studies of Educational Achievement. Methodological Issues. Hong Kong : CERC 1999.

PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál 1999.

RABUŠICOVÁ, M. Gramotnost: Staré téma v novém pohledu. Brno : MU a Georgetown, 2002.

ROGERS, A. Non-Formal Education. Flexible Schooling or Participatory Education. CERC Hong Kong : Kluver Academie Publisher, 2004.

UNESCO. Učení je skryté bohatství. Praha : PedF UK, 1997.

VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha : PedF UK, 1998.

WALTEROVÁ, E. Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno : MU, 1994.

WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : PedF UK, 1997.

EURYDICE: publikace k vybraným problémům vzdělávání v Evropě.

Mezinárodní a komparativní časopisy.

webové stránky WCCES, CESE, EU, OECD, UNESCO.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK