PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Metodologie pedagogického výzkumu - O02314019
Anglický název: Pedagogic Research Methodology
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok2
Staré označení: MPVÝ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Ing. Petr Byčkovský, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O02314002, O02314012
Je prerekvizitou pro: O02314021
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Metody pedagogického výzkumu Charakteristika pedagogického a společenskovědního výzkumu. Poznávání a vědecká metoda. Postup při výzkumu. Výzkum kvantitativní (experimentální, kauzálně komparativní, korelační), kvalitativní (případové studie, etnografický, obsahová analýza) a průzkum. Historiografický výzkum, evaluační studie, longitudinální výzkum, meta-analýza, akční výzkum. Pořizování výběrů. Nástroje sběru dat: pozorování, dotazník, interwiew, testování. Analýza dat. Vnitřní a vnější validita výzkumných výsledků. Výzkumná zpráva. Základy statistiky Soubor statistických prvků, statistické znaky. Jedno- a dvourozměrný statistický popis: míry polohy a variability, korelace. Základy teorie pravděpodobnosti, rozložení dat. Statistická indukce.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Pelikán,J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha, Karolinum 1999.

Škaloudová,A.: Statistika v pedagogickém a psychologickém výzkumu. Praha, PedF UK 1998.

Byčkovský,P.: Dvě netradiční metody analýzy dat a jejich využití v pedagogickém výzkumu. Pedagogika 42, 1992, č. 2, s. 237 - 250.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK