Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.10.2007)
Specifičnost a funkce LDM, psychologie čtenářství. Poezie pro děti - vývoj, současnost, didaktické možnosti. Pohádky -
vznik, žánrové formy folklórních a autorských pohádek, současné přístupy k interpretaci, lingvodidaktické a literárně
didaktické problémy. Příběhová próza pro starší děti. Próza zaměřená na problémy dospívajících. Dobrodružná próza pro
děti a mládež. Uměleckonaučná próza. Comics, LDM a audiovizuální média. Aplikace textů LDM ve vyučování NJ jako CJ.
Poslední úprava: Erudio ()
Specificity and function of childrens and young adults literature, psychology of reading. Poetry for children development, present state, didactic possibilities. Fairy tales origin, genre forms of folk and authorial fairy tales, contemporary approaches to interpretation, linguo-didactic and literary-didactic issues. Narrative prose for older children. Prose focused on the problems of adolescents. Adventure prose for children and young adults. Artistic-educational prose. Comics, childrens and young adultsliterature and audiovisual media. Application of childrens and young adults texts when teaching German as a second language.
NEUBERT, R. Abriss zur Theorie, zur Geschichte und zur Didaktik der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. Plzeň : 1996.
WILD, R. (Hg.) Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur. Stuttgart : 1990.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2009)
Požadavky: referát o vybrané knize, tématu či autorovi (po dohodě s vyučující) -skupinová práce + esej vyplývající z problematiky referátu (individuální práce).
Datum odevzdání: 15.12.2009.
Forma zkoušky: písemný test a ústní vyhodnocení testu.