PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ II. - O02306052
Anglický název: Methodology of French language II.
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: DIFJ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Silva Machleidtová
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Atributy: pro 7. semestr
Prerekvizity : OSOZ1F, O02306025
Je prerekvizitou pro: OSOZ1FB, O02306053
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: NEMRAVO (13.04.2005)
Rozvoj dovedností didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků základních a středních škol. Techniky osvojování slovní zásoby, mluvnické stavby, zvukové a psané podoby francouzského jazyka. Metodické postupy při rozvíjení základních řečových kompetencí. Příprava a vyhodnocení souvislé pedagogické praxe.
Literatura
Poslední úprava: NEMRAVO (13.04.2005)

J. Hendrich a kol.: "Didaktika cizích jazyků", SPN, 1988

H. Boyer: "Nouvelle introduction 'a la didactique du FLE",CLE Int., 1990

Ch. Tagliante: "La classe de langue. (Techniques de classe)",CLE Int.,1994

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (27.11.2006)

Jazyková příprava studentů pro vedení hodiny ve francouzštině.

Dovednosti pozorování spojené s analýzou vyučovací hodiny, observační zápis.

Vyučovací hodina FJ, její fáze, struktura a typy. Plánování výuky a příprava vyučovací hodiny. Práce s učebnicí.

Metodické postupy při rozvíjení dovednosti poslechu s porozuměním v hodinách francouzštiny.

Práce s textem. Druhy čtení a metodické postupy při rozvíjení čtecí dovednosti žáků.

Didaktické problémy osvojování produktivních řečových kompetencí. Rozvíjení mluveného a psaného projevu ve francouzštině.

Příprava a reflexe pedagogické praxe I na ZŠ.

Požadavky ke zkoušce:Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 % ). Prostudovat doporučenou literaturu k zadaným tématům. Zpracovat seminární práci k problematice jazykových prostředků (vycházet z prostudované literatury a ze zkušeností získaných během pedagogické praxe).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK