PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multimédia ve výuce CJ/FJ I - O02306041
Anglický název: Using Multimedia to Teach Czech/French I
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Alena Vacková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (23.11.2006)
Cílem semináře je seznámení studentů se základními tématy mediální výchovy. K probíraným tématům patří typy médií a mediálních textů (sem patří problematika různosti médií, jejich jazykových specifik, studenti rozlišují zpravodajství a dokumentaristiku a poznávají jednotlivé publicistické žánry, pravidelnosti jejich uspořádání), jazyková stránka mediálních textů (každé médium disponuje do jisté míry svým vlastním jazykem, ke sledovaným jazykovým faktorům patří používané lexikum, syntaktická složitost (délka věty v jednotlivých médiích, spojovací prostředky, jejich argumentační síla, užívání hypotaxe, či parataxe).
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (23.11.2006)

Albert, P.: La presse française. La documentation française, 1990.

Lancien, T.: Le multimédia. Didactique des langues étrang?res. CLE international, 1998.

Lochard, G., Boyer, H.: La communication médiatique, Le Seuil, coll. Mémo, 1998.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Eva Kalfiřtová (23.11.2006)

Ce séminaire s'adresse aux étudiants qui veulent acquérir les compétences nécessaires pour utiliser le média, le multimédia et surtout Internet dans l'apprentissage du FLE : compétences d'ordre technique et d'ordre pédagogique.

Programme des séminaires :

Les attributs du multimédia. Les probl?mes terminologiques.

Les sites d´information et les sites de formation dans le domaine du FLE.

Les stratégies de recherche et de traitement des ressources en ligne.

La presse en ligne.

La presse en France.

Požadavky k zápočtu: Seminární práce v rozsahu 5-8 stran na jedno z výše uvedených témat.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK