|
|
|
||
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Poslední úprava: Erudio ()
Z. Kožmín: Tvořivý sloh, Praha 1995 E. Machková: Základy dramatické výchovy, Praha 1980 Časopisy Český jazyk a literatura a Čtenář |
|
||
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2008)
Didaktika III. Vyučující: Mgr. Štěpánka Klumparová Obsah semináře: V tomto semestru se budeme zabývat těmito okruhy témat: 1. Hodnocení v literární výchově a jeho začlenění do plánování hodin 2. Vyučovací metody pro osvojování poznatků z literární teorie a literární historie 3. Reflexe příprav a odučených hodin z praxe - společné řešení problémů vzniklých na praxi 4. Dílna čtení 5. Filmové a divadelní adaptace literárního díla 6. Počítačové hry a jejich literární předlohy 7. Fenomén komiksů + další témata dle potřeb a zájmu studentů
Požadavky k zápočtu: budou zveřejněny v semináři
Didaktika literatury III u O. Hausenblase V semináři se soustředíme na to, abychom 1. co nejlépe využili souvislé pedagogické praxe I a II 2. si vybudovalůi zásobník pramenů, textů, pomůcek pro výuku zaměřených na oficiální cíle výuky literatury v RVP 3. k znalostem a zkušenostem z plánování hodiny přidali řadu metod a postupů pro interpretaci textu a pro jeho zpracování v hodinách literatury. Budeme využívat dokumentace z praxí od studentů v předchozích ročnících (přípravy a reflexe provedných postupů), videonahrávek výuky literatury ze škol středních a základních a jejich rozborů, tuzemských i zahraničních pramenů (časopisy, webové stránky). Didaktika literatury III u dr. Šlegrové Seminář didaktiky je zaměřen na praktickou středoškolskou didaktiku. Zaměříme se na různé přístupy k výuce literatury, možnosti propojení literatury s výukou jazyka a stlistiky, způsoby testování a hodnocení vědomostí žáků. Budeme se věnovat práci s literárním textem v hodinách, jeho zařazením do stuktury hodiny, volbou vhodného textu, prozumění a prožitku z něj. Zmíníme i další důležitá témata - rozvoj čtenářství, plánování výuky, přípravy na konkrétní hodiny, příprava studentů na maturity a podobně. Výuka vychází z praktických zkušeností vyučující na gymnáziu.
|