PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Lingvistická charakteristika učebního textu - O02303056
Anglický název: Linguistic Characterology of Instructional Text
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: LCHU
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Bohemistika
Korekvizity : O02303057
Prerekvizity : O02303009, O02303055
Je korekvizitou pro: O02303057
Je prerekvizitou pro: O02303059, O02303058
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SMEJKALO (02.09.2005)
Učební text jako součást výuky; žánry učebních textů; učební text, jeho komunikativní funkce ovlivňující jazyk učebních textů.Terminologie a její funkce v učebnicích.
Literatura
Poslední úprava: SMEJKALO (14.11.2005)
  • Čechová, M.: Komunikační a slohová výchova. Praha 1986.

Čechová, M. - Styblík, V.: Čeština a její vyučování. Praha 1998.

  • Čmejrková, S. - Daneš, F. - Světlá, J.: Jak napsat odborný text. Praha 1999.

Hausenblas, K.: Učební styl v soustavě stylů funkčních. Naše

řeč, 55, 1972, s. 150-158.

Příruční mluvnice češtiny. Brno 1996.

Školská jazykovědná terminologie. Eds. E. Hájková a S. Machová.

Praha 2002.

Machová, E. (ed.): Učební text - jeho funkce, produkce, percepce a interpretace. Sborník z konference. Praha 1996.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2013)

Seminární práce: Analýza učebního textu - rozbor užitých jazykových prostředků ve vztahu ke stupni obtížnosti textu, měření obtížnosti textu, produkce různě obtížných edukačních textů pro různé typy příjemců, problematika formulace  zadání úkolu žáku/studentu (specifikace zaměření sem. práce podle zadání vedoucího/vedoucí semináře).

Splnění všech úkolů zadaných vedoucí/vedoucím semináře a odevzdání seminární práce do 30. 4. 2013.

Zápočty budou zapisovány do indexů a SIS v konzultačních hodinách vyučující od 17. 5. 2013 do 28. 6. 2013.

Sylabus
Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.01.2012)

Seznámení se s teoretickým základem výzkumu učebních textů, kritický náhled na učební texty.

Požadavek k zápočtu: seminární práce (zadání: kritické posouzení pojetí vybraného termínu v učebnicích a lingvistických příručkách).

Zápočet se zapisuje do systému až po zápisu do indexu.

Termín odevzdání seminární práce: 9. května 2012

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK