PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Školní projekt - O02302064
Anglický název: Project Teaching
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: ŠKPR
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Biologie > Biologie, Antropologie, Buněčná fyziologie a biochemie, Vývojová biologie, Didaktika biologie, Ekologie, Entomologie, Ekologie a přírodní prostředí, Ekologie a etologie, Předměty širšího základu, Předměty obecného základu, Geobotanika, Genetika, Lidská a živočišná fyziologie, Hydrobiologie, Imunologie, Mikrobiologie, Molekulární biologie, Neurobiologie, Botanika nižších rostlin, Zoologie bezobratlých, Anatomie a fyziologie rostlin, Parazitologie, Molekulární biologie rostlin, Teoretická biologie, Zoologie obratlovců, Virologie, Botanika vyšších rostlin
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2010)
Obsahem kurzu jsou otázky projektové výuky v přírodopisu, biologii a geologii na ZŠ a SŠ: volba tématu, motivace žáků, náležitosti správně navrženého projektu, volba výstupů, hodnocení projektu, problémy realizace projektů. Po absolvování kurzu by měl studující být schopen navrhnout projekt podle konkrétního zadání pro určenou skupinu žáků a studentů. Součástí kurzu jsou přednášky odborníků, kteří se zabývají výzkumem v projektové výuce, i učitelů z praxe, kteří mají s realizací projektů zkušenosti.
Literatura
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (11.01.2012)

Maňák, J. - Švec, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003.

Mojžíšek, L. Vyučovací metody. Praha : SPN, 1998.

Kubicová, S. Projektová výuka v biologickém vzdělávání na ZŠ a SŠ. Ostrava: Univerzita Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-549-2.

Pouchová, M. - Pavlasová, L. K problematice hodnocení v projektové výuce. Komenský, 2010, ročník 135, č. 1, s. 26 - 29.

Pavlasová, L. - Tarabová, E. Praktické úlohy a projekty z mikrobiologie. Příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010. 51 s. ISBN 978-80-7290-442-6.   

http://www.projektovevyucovani.cz/

http://www.terezanet.cz/

http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/334/PROJEKTY-VE-VYUCOVANI.html/

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (09.12.2010)

docházka (povolena je jedna absence), vypracování vlastního krátkodobého projektu (2 - 6hodinového) z biologie nebo geologie pro využití na ZŠ nebo SŠ, jeho představení na semináři v určených termínech (10 min.) a odevzdání v písemné podobě

Sylabus
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (11.01.2012)

1. Seznámení s obsahem kurzu. Projektová výuka v přírodopisu, biologii a geologii, náležitosti správně navrženého projektu.

2. Příklad modelově zpracováného projektu - prezentace PhDr. E. Tarabové: Mikrobiologický projekt se zaměřením na dodržování hygienických návyků.

3. Prezentace výzkumné práce PhDr. M. Pouchové, Ph.D.: Praktické zkušenosti s projekty ve výuce přírodopisu.

4. Představení vlastních projektů navržených studenty.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK