PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminař I - O02302039
Anglický název: Master Thesis Seminar I
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: DISE
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Biologie > Biologie, Antropologie, Buněčná fyziologie a biochemie, Vývojová biologie, Didaktika biologie, Ekologie, Entomologie, Ekologie a přírodní prostředí, Ekologie a etologie, Předměty širšího základu, Předměty obecného základu, Geobotanika, Genetika, Lidská a živočišná fyziologie, Hydrobiologie, Imunologie, Mikrobiologie, Molekulární biologie, Neurobiologie, Botanika nižších rostlin, Zoologie bezobratlých, Anatomie a fyziologie rostlin, Parazitologie, Molekulární biologie rostlin, Teoretická biologie, Zoologie obratlovců, Virologie, Botanika vyšších rostlin
Je prerekvizitou pro: O02302043
Je záměnnost pro: ON2302008
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MARVAN/PEDF.CUNI.CZ (03.03.2008)
Kurz "Diplomový seminář I" je vytvořen pro studenty oboru biologie na PedF UK v Praze, kteří budou obhajovat diplomovou práci z oboru biologie. Je tudíž organizován tak, aby studenti získali úplné informace o obsahových a formálních požadavcích, jež jsou kladeny Katedrou biologie a ekologické výchovy nejen na konečnou podobu diplomové práce, ale i průběh jejího vypracovávání (viz web katedry pro: "Pokyny a doporučení k vypracování bakalářské a diplomové práce na katedře biologie a ekologické výchovy PedF UK v Praze", "Postup hodnocení magisterské diplomové práce" a další užitečné informace). Hlavní náplní semináře je však přiblížení jednotlivých kroků "Vědecké metody" a jejich diskutování s ohledem na specifika řešení diplomového úkolu.
Literatura
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2009)

Pokyny a doporučení k vypracování bakalářské a diplomové práce na katedře biologie a ekologické výchovy na PedF UK v Praze. Dostupné na:

http://userweb.pedf.cuni.cz/kbio/Download/exam/podklady_k_psani_bp_a_dp.pdf

BOLDIŠ, P. Bibliografické citace dokumentu podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2: Část 1 ? Citace: metodika a obecná pravidla. Verze 3.3. ? 1999?2004, poslední aktualizace 11.11. 2004. URL: .

BOLDIŠ, P. Bibliografické citace dokumentu podle ČSN ISO 690 a ČSN ISO 690-2: Část 2 ? Modely a příklady citací u jednotlivých typů dokumentu. Verze 3.0 (2004). ? 1999?2004, poslední aktualizace 11. 11. 2004. URL: .

Postup hodnocení magisterské diplomové práce na KBEV . Dostupný z: http://userweb.pedf.cuni.cz/kbio/Download/exam/protokol_hodnoceni_dp_oponent.pdf

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2009)

Podmínky udělení zápočtu: docházka (povolena je jedna absence), představení základních tezí své diplomové práce v semináři v určených termínech podle následující struktury (ústní sdělení):

1. Název diplomové práce, školitel, konzultant.

2. Cíle práce, hypotézy.

3. Metody výzkumu.

4. Výsledky (pokud již nějaké jsou, porovnat je s literaturou a vyjádřit se k verifikaci hypotéz, pokud zatím nejsou, uvést plán jednotlivých etap práce a předpokládaný termín získání výsledků).

Sylabus
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (11.01.2012)

1. Úvodní informace (termíny setkání, jejich obsah, podmínky k zakončení kurzu, struktura a náležitosti prezentace).

2. Typy prací, jejich struktura a charakteristika jednotlivých částí včetně nejčastějších chyb, odevzdávání prací - podatelna + SIS.

3. Formální náležitosti závěrečných prací.

4. Kvantitativní pedagogický výzkum - literatura, základní metody sběru dat.

5. Kvalitativní pedagogický výzkum - literatura, základní metody sběru dat, vyhodnocení.

6. Literární zdroje, jejich vyhledávání, citace.

7. Statistické vyhodnocení kvantitativních výzkumů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK