PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Školní a profesionální orientace - O02214011
Anglický název: School and Professional Orientation
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 2/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: ŠKPO
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Olga Opekarová, Ph.D.
Prerekvizity : O02214005, O02214008
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)
Rozšířit odbornou způsobilost budoucího učitele v aplikaci teoretických základů pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi. Zejména v otázkách možné kvalifikované spolupráce s výchovným poradcem na škole a s dalšími odborníky z podpůrného systému ve školství. Obsah kurzu Základní předhled o funkci podpůrného systému ve školství, týkající se zejména poradenských služeb pro děti a mládež v ČR. Pojetí, metody a prostředky poradenských služeb ve školství. Ilustrace vybraných exploračních, diagnostických a intervenčních metod a technik užívaných na základních a středních školách. Problém diferenciace, výběru a hodnocení žáků škol poskytujících povinnou školní docházku. Návštěva poradenských a diagnostických pracovišť v terénu.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. (06.06.2006)

Drapela,J.V.-Hrabal,V.: Vybrané poradenské směry. UK, Praha 1995.

Klímová,M. a kol.: Teorie a praxe výchovného poradenství. SPN, Praha 1987. Hrabal,V. st. a ml.: Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. SPN, Praha 1988.

Hrabal,V.-Lustigová,Z.-Valentová,L.: Testy a testování ve škole. PedFUK, Praha 1994.

Matějček,Z.: Teorie a praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha 1991.

Opekarová,O.: Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Raabe, Vedení školy. Praha 1998. Kolektiv: Typy žáků. PedFUK, Praha 1994. Výchovné poradenství. Odborné periodikum.IPPP Praha

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK