Anotace: Cílem kurzu je poskytnout studentům podrobnější informace o metodách psychologické diagnostiky žákovy osobnosti, diagnostika jednotlivých psych. procesů a vlastností, vytváření pozorovacích kategorií, vedení rozhovoru, konstrukce dotazníku, sestavení anamnézy, projektivní techniky, dignostika sociálních vztahů ve školní třídě, dignostika motivace výkonu, aspoirační úroveň žáka.
Poslední úprava: Erudio ()
Psychological Diagnostics for Teachers
anotace : The goal of the course is to inform the students about methods of pupils personality diagnostics. It contents description of psychological processes and characteristics diagnostics, creating observation categories, conducting and interview, construction of questionnaire, building anamnesis, projection methods, diagnostics of social relationships in class, diagnoses of performance motivation, aspiration level of a pupil.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()
Trpišovská, D. a kol.: Psychologická diagnostika pro učitele, PF UJEP Ústí n.L. 1997
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Cíl kurzu:
Seznámení studentů s vybranými psychologickými metodami, především nevyžadujícími specielní psychologickou kvalifikaci
Obsah kurzu:
Základní metody pozorování, rozhovoru, zjišťování sociálních, rodinných a spoluvrstevnických vztahů a profesionální orientace
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Course Objective
Familiarisation of students/participants with selected psychological methods, primarily with those not requiring a specific psychology qualification.
Course Content
Basic methods of observation and interviewing; identification of social and family relationships and the relationships of persons of the same age, and (professional) career orientation.