PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologická diagnostika pro učitele - O02213051
Anglický název: Psychological Diagnostics for Teachers
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4,Rok5
Staré označení: PDUČ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Josef Duplinský, CSc.
Kategorizace předmětu: Psychologie > Psychologie výchovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Anotace: Cílem kurzu je poskytnout studentům podrobnější informace o metodách psychologické diagnostiky žákovy osobnosti, diagnostika jednotlivých psych. procesů a vlastností, vytváření pozorovacích kategorií, vedení rozhovoru, konstrukce dotazníku, sestavení anamnézy, projektivní techniky, dignostika sociálních vztahů ve školní třídě, dignostika motivace výkonu, aspoirační úroveň žáka.
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Trpišovská, D. a kol.: Psychologická diagnostika pro učitele, PF UJEP Ústí n.L. 1997

Hrabal, V.: Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha, SPN 1989.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Cíl kurzu:
Seznámení studentů s vybranými psychologickými metodami, především nevyžadujícími specielní psychologickou kvalifikaci

Obsah kurzu:
Základní metody pozorování, rozhovoru, zjišťování sociálních, rodinných a spoluvrstevnických vztahů a profesionální orientace

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK