Kurz tvoří tři tématické bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání, systémy péče o nadané děti v různých zemích a vývoj této problematiky v psychologii. Druhý blok přednášek je věnován problematice osobnosti nadaných dětí, jejich problémům a poradenství pro nadané. V třetím jsou poskytnuty informace o odborných společnostech, které se touto problematikou zabývají na úrovni státní, evropské i celosvětové, o možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými a o odborné literatuře v této oblasti.
Poslední úprava: Erudio ()
Gifted Children
Historical review of conceptions of the gifted, concepts of gittedness, giftedness research, definition of giftedness, indicators of giftedness, some general characteristics of the gifted children, promlems of the gifted, identification, strategies of identification of the gifted, types of identification instruments, different pupils - different teaching, education of the gifted, enrichment and acceleration, a teacher of the gifted pupils, literature on giftedness.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Literatura:
Dočkal, V. a kol.: Psychológia nadania. Bratislava, SPN 1987.
Heller, K.A. - Mönks, F.J. - Sternberg, R.J. - Subotnik, R.F. (Eds.): International Handbook of Giftedness and Talent. Oxford, Elsevier 2000.
Hříbková, L.: Nadání a nadaní. Praha, UK Pedagogická fakulta 2005.
Jurášková, J.: Základy pedagogiky nadaných. Pezinok, Formát 2003.
Laznibalová, J.: Nadané dieta, jeho vývin, vzdelanie a podporovanie. Bratislava, Iris 2001.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Cíl kursu:
Seznámení s psychologickou problematikou nadání a nadaných dětí a získání vhledu do současných trendů a způsobů vzdělávání těchto dětí.
Obsah kursu:
Kurs je tvořen třemi tématickými bloky. První je zaměřen na teoretické problémy nadání a vývoj této problematiky v psychologii. Druhá část je věnována problematice osobnosti nadaných, výchovným a dalším problémům nadaných včetně poradenským otázkám. Seznamuje se základnímu variantami vzdělávání nadaných dětí. Třetí část má charakter informační a jejím cílem je poskytnout informace o časopisech, odborných společnostech a institucích, které se touto problematikou zabývají, možnostech přípravy učitelů pro práci s nadanými dětmi a o příslušné literatuře.
Poslední úprava: Mgr. David Doubek, Ph.D. (19.09.2005)
Historical review of conceptions of the gifted, concepts of giftedness, giftedness research, definition of giftedness, indicators of giftedness, some general characteristics of the gifted children, problems of the gifted, identification of the gifted, strategies of identification, types of identification instruments, different pupils - different teaching, education of the gifted, enrichment and acceleration, a teacher of the gifted pupils, literature on giftedness.