Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Současná užitá materiálová tvorba. Vztah formy a obsahu. Rozvoj výtvarného cítění, myšlení a zkušeností při práci s různými materiály. Techniky a technologie. Transformace do výuky výtvarné výchovy.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Contemporary material creation. Relationship of form and content. Development of creative feelings, thoughts and experience working with different materials. Techniques and technologies. Transformation in art education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Schopnost studenta užít získanou zkušenost při vlastní tvorbě. Zvolit podstatné a stanovit strukturu technologie formy.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
* Základní literatura:
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání, Praha 2008
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (programy UPM)
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Skarlantová, J. - Harazímová, L. Estetická výchova pro SOŠ. Praha: Fragment, 1998 (kapitoly: Životní prostředí a styl a Užité umění a lidová tvorba) Skarlantová,J.-Vechová,M. Textilní výtvarné techniky.Plzeň: Fraus,2005 Slavíková,V.-Slavík, J.-Hazuková, H. Výtvarné čarování.Praha: UK-PedF, 2000 (pouze témata užité tvorby)
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání, Praha 2008
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (programy UPM)
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Skarlantová, J. - Harazímová, L. Estetická výchova pro SOŠ. Praha: Fragment, 1998 (kapitoly: Životní prostředí a styl a Užité umění a lidová tvorba) Skarlantová,J.-Vechová,M. Textilní výtvarné techniky.Plzeň: Fraus,2005 Slavíková,V.-Slavík, J.-Hazuková, H. Výtvarné čarování.Praha: UK-PedF, 2000 (pouze témata užité tvorby)
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
seminář a praxe
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
seminar and practice
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (23.04.2020)
aktivní účast v seminářích, průběžné plnění výtvarných úkolů, vypracování portfolia
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
active participation in seminars, continuous fulfillment of artistic tasks, elaboration of portfolio
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Historie a současnost užité tvorby jako inspirace pro vlastní vytváření užitkových artefaktů.
Rozvoj výtvarného myšlení v materiálu a vlastních řemeslných dovedností při jeho zpracování.
Odborná terminologie.
Transformace do výtvarné výchovy na primárním stupni vzdělávání. Vztahy mezi volnou a užitou tvorbou, specifika užitné tvorby a její hodnocení. Vztahy mezi materiálem, technologií, estetickou hodnotou, autorským záměrem, tvarem a dekorem předmětu, Praktická cvičení s materiálem. Práce s motivem - inspirace - stylizace tvaru, barevné varianty.
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Past and Presentof graphic designas an inspirationfor his ownmaking.Development of creativethinkingin the materialand their owncraft skillsprocessing.Terminology.Transformationin arteducation at theprimarylevel of education. Relationshipsbetween free andapplied art, specificutilityworks and itsevaluation. Relationsbetween the materials, technologies, aesthetics, authorialintention,shape anddecorationobject Practicalexerciseswith the material. Working withmotif -inspiration -stylizationshape,color variations.