PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe - O01321170
Anglický název: Continuous Pedagogical Practice
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)


Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.

Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992
Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990
Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995
Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

seminář

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

* Obsah:
Klíčová slova: kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
* 1. Teorie:
* 2. Praxe:
- Hledání variant řešení pedagogických situací.
(Podle možností konkrétní výuky předmětu, plán a příprava v kontextech neočekávaných ped. situací, úskalí improvizace, řízená aktivizace žáků aj.)
- Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. (Posouzení stavby konkrétní vyučovací jednotky, organizační momenty,východiska - motivace, aktivizace žáků, typy otázek, způsoby shrnutí poznatků a jejich ověření,kontexty s plánem aj.)
- Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.)
- Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. (Způsoby hodnotící reflexe)
- Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.(?Umění" klást otázky, typy otázek, základní chyby při aktivizaci žáků aj.)

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

Požadavky k zápočtu:
1) Předložení záznamů s možným využitím materiálů z průběžné praxe
a) pedagogické a hospitační činnosti
b) problémových situací a jejich řešení (eventuelně možné varianty řešení)
2) Hodnotící náhled na vlastní ped. činnost, dosažené výsledky ve vztahu k žákům.
3) Objevit a pojmově uchopit pedagogické jevy a odborně se k nim vyjádřit.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK