Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Předmět je zaměřen na výuku tělesné výchovy, ale podle možností vyučujících i na výuku jiných předmětů, v nestandardních podmínkách - přednostně mimo budovu školy, tzv. "Outdoor".
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.08.2015)
The course is focused on teaching Physical Education, but also according to the the possibility of teachers of other subjects in substandard conditions - preferably outside the building, so-called. "Outdoor".
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (10.09.2021)
V případě zavedení distanční výuky bude s předstihem zaslán link na Zoom a předmět proběhne v online prostředí.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
NEUMANN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001.
TŮMA, M. TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha: Grada, 2004.
DVOŘÁKOVÁ, H., MICHALOVÁ, Z. Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK, 2004.
HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
DVOŘÁKOVÁ, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál, 1999.
ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
BLAHUTKOVÁ, M.; PAVLÍNKOVÁ, Z. Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU, 1999.
BLAHUTKOVÁ, M.; KLENKOVÁ, J.; ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami
pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
Poslední úprava: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007.
NEUMANN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001.
TŮMA, M. TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha: Grada, 2004.
DVOŘÁKOVÁ, H., MICHALOVÁ, Z. Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK, 2004.
HERMOVÁ, S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1994.
DVOŘÁKOVÁ, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada, 2012.
SZABOVÁ, M. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál, 1999.
ADAMÍROVÁ, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.
BLAHUTKOVÁ, M.; PAVLÍNKOVÁ, Z. Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU, 1999.
BLAHUTKOVÁ, M.; KLENKOVÁ, J.; ZICHOVÁ, D. Psychomotorické hry pro děti s poruchami
pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita, 2005.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Aktivní účast, dle podmínek příprava vlastního příspěvku.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Active participation, according to the conditions preparation of own contribution.
Sylabus -
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Specifika výuky v nestandardních vyučovacích podmínkách - vyučování v přírodě. Propojení různých sfér osobnosti dítěte při vyučování - smyslové vnímání + pohybové aktivity. Výuka s využitím her + zážitková pedagogika. Mezipředmětové vztahy ve výuce. Srovnání výukových postupů v českém vzdělávacím systému se zahraničními modely. Výuka probíhá formou cvičení a seminářů v přírodě.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Specifics of the nonstandard conditions of teaching - teaching in nature. Interconnection of different spheres of child personality in the classroom - Sensory Perception + physical activity. Education with using games + experiential learning. Interdisciplinary relations in education. Comparison of teaching procedures in the Czech educational system to foreign models. The course consists of training and seminars in nature.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)
Aktivní účast ve výuce.
Poslední úprava: HRONZOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.07.2015)