PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika nadaných žáků - O01315444
Anglický název: Pedagogy of gifted pupils
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2013)
Kurz je určen pro studenty, kteří téma vzdělávání nadaných žáků neabsolvovali jako povinně volitelný kurz v rámci Aktuální otázky edagogiky II. Poskytuje základní vhled do problematiky pedagogické diagnostiky nadaných žáků, legislativbních možností řešení jejich výchovy a vzdělávání v rámci vzdělávacího systému. a obecně didaktických strategií jejich výuky. Absolvent kurzu bude schopen na základě pozorování žáka ve třídě, analýzy jeho prací, rozhovoru s rodiči nominovat potenciálně mimořádně nadaného žáka pro vyšetření v PPP, učit jeho klíčové vzdělávací potřeby, analyzovat příčiny jeho problémů ve škole a uplatnit základní preventivní a intervenční pedagogické strategie.
Literatura
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2013)

Dočkal, Zaměřeno na talenty, NLN, Praha 2005

Havigerová, J. M. Pět pohledů na nadání,Grada, Praha 2012

Hříbková, L. Nadání a nadaní. Pedf UK, Praha 2005

Jurášková, J. Základy pedagogiky nadaných, Formát, Pezinok 2003

Laznibatová, J. Nadané dieťa, Iris, Bratislava 2001

Monks, F.J., Ypenburg I.H. Nadané dítě, Grada, Praha 2002

Pash M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 1998-kapitola 7.1

Metody výuky
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2013)

kombinace výkladu s oporou o prezentací a aktivizujících metod výuky, zejména metod programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: KRCMARO/PEDF.CUNI.CZ (09.03.2013)

aktivní účast ve výuce - 80%, obhájení zápočtové práce (zpracování kazuistiky nebo sady rozšiřujících úloh ke zvolenému učivu)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK