|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (03.02.2020)
Cílem kurzu je prohloubit učivo geometrie, propojit jej s učivem aritmetiky a na základě práce s heterogenní skupinou studentů prohloubit a aplikovat poznatky z didaktiky matematiky. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (20.02.2021)
Onlinová výuka se koná na Google Meet: Sdílení materiálů, zadávání úloh a odvzdávání jejich řešení se uskutečňuje v kurzu v Moodlu na https://dl1.cuni.cz/user/index.php?id=2005 Do Moodlu je i přístup pro hosty přes heslo: host budeme využívat sdílené grafické plochy www.collboard.cz |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (03.02.2020)
Řešení problémů s využitím metod kooperativního vyučování, spolupráce ve skupinách a vrstevnického učení. Výuka je pojata důsledně konstruktivisticky. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (03.02.2020)
- aktivní účast Seminární práce budopou mít dvě různé podoby: 1. st.: a) řešení úloh a tvorba modelů těles; b) experiment se žáky (příprava, realizace, popis a analýza) 2. st.: a) řešení náročnějších úloh; b) tvorba a implementace série gradovaných úloh v rámci kurzu |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (07.02.2021)
V kurzu se bude pracovat s heterogenní skupinou studentů, a tedy bude dán silný akcent na diferenciaci přístupu k vyučování geometrie. V každém probíraném tématu budou studenti 2. st. vedeni na úroveň abstraktních poznatků a důkazů, zatímco studenti 1. st. na úroveň generických modelů a tvorby hypotéz. Společná práce a vrstevnické učení umožní jít i více do hloubky v didaktice matematiky. Studenti mohou do značné míry ovlivnit i obsah kurzu. Plánované tématické celky jsou: 1. Geometrie čtvercové mříže, konstrukce pouze pravítkem, zkoumání významných bodů trojúhelníku 2. Pokrývání plochy 3. Zkoumání některých mnohostěnů |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (03.02.2020)
Kurz je určen studentům s hlubším zájmem o geometrii především na úrovni ZŠ s malými přesahy i do vyšších úrovní. Kurz bude otevřen při minimálním počtu studentů 15. |