PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výběrový seminář z didaktiky matematiky - O01310250
Anglický název: Optional seminar on mathematical education
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (999)
letní:neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: VSDM
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Filip Roubíček, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Matematika
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (17.02.2005)
Cílem kurzu je příprava studentů na vstup do učitelské praxe. Rozvíjíme matematickou kulturu studentů a pěstujeme jejich kladný vztah k žákům. Vedeme je k tomu, aby ve své budoucí praxi evidovali své zkušenosti, analyzovali je a na tomto základě zkvalitňovali svou práci.
Literatura
Poslední úprava: STEHLIKO (12.10.2006)

Budeme vycházet z literatury používané v předchozím studiu a dále ze studia novější didaktické literatury. Předpokládá se studium vybraných partií. Další literatura (zvláště časopisy a sborníky) bude uváděna na seminářích.

Učebnice pro 1.-5. ročník ZŠ vydané v nakladatelství Matematický ústav AV ČR a Prometheus, případně zahraniční učebnice podle jazykových znalostí studenta.

Sylabus
Poslední úprava: STEHLIKO (12.10.2006)
Stručná charakteristika kurzu
Kurz je zaměřen na přípravu studentů na jejich vstup do učitelské praxe. Cílem kurzu je propojit poznatky dosažené v průběhu dosavadního studia matematiky a didaktiky matematiky v jednotlivých oblastech a získat ucelený pohled na matematické vzdělávání v 1.-5. ročníku ZŠ. Studenti by si měli ujasnit přínos jednotlivých částí - tématických okruhů a jejich provázanost. Bude sledována i návaznost a propojení na ostatní oblasti studia (psychologie, pedagogika, přírodověda, ?). Pozornost věnujeme i posuzování učebnic.

Každému z probíraných témat se budeme věnovat z různých úhlů pohledu, budeme sledovat matematický základ a dále například otázky motivace, vytváření a zjišťování prekoncepcí, cesty k porozumění a metody zjišťování úrovně porozumění, způsoby hodnocení a diagnostické metody atd. Jedním z východisek budou vlastní zkušenosti studentů získané v rámci praxe.

Požadavky k zápočtu:
80% aktivní účast na cvičení,

vypracování a prezentace seminární práce,

řešení zadaných úloh.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK