|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Cíl spočívá v osvojení znalostí a dovedností v oblasti komplexní analýzy skladeb a analytické interpretace s ohledem na jejich uplatnění v hudební pedagogice a publicistice. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (25.10.2022)
Výuka probíhá částečně ve formě e-learningu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2757 E-learning - 25. 10., 8. 11., 22. 11., 6. 12. a 20. 12. 2022. On-line výuka - Microsoft Teams - dle individuální oboustranné domluvy se studenty. Přesné datum konání a link budou s týdenním předstihem doplňovány. Studenti budou na on-line výuku upozorňováni připomínkou e-mailem. |
|
||
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
HATRÍK, J. Percepcia ako základ a východisko pre analýzu hudobného diela. In: Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu, I. Bratislava : VŠMU, 1997, s. 25 - 34. ISBN 80-85182-51-3.
HURNÍK, I.; JŮZL, M.; NAVRÁTIL, M. O analýze hudebních skladeb z hlediska potřeb všeobecné hudební výchovy a popularizace. Hudební rozhledy, 1972, roč. XXV, č. 1, s. 26 - 36.
JANEČEK, K. Melodika. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1956. 203 s.
JANEČEK, K. Tektonika. 1. vyd. Praha - Bratislava : Supraphon, 1968. 244 s.
JIRÁNEK, J. Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. 1. vyd. Praha : SPN, 1991. 55 s.
KULKA, J. aj. Komplexní analýza uměleckého díla. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 93 s.
MÜHE, H. Musikanalyse. 2. vyd. Leipzig : VEB Deutscher Verlag für Musik, 1978. 240 s. ISBN 3-370-00078-4.
GRIGOR´EVA, G. Analiz muzykaľnych proizveděnij. Rondo v muzyke XX veka. 1. vyd. Moskva : Muzyka, 1995. 91 s. ISBN 5-7140-0615-1.
NEDĚLKA, M. Z odkazu žáků Pavla Bořkovce. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001. 121 s. ISBN: 80-7290-041-2.
RISINGER, K. Nauka o hudební tektonice XX. století. 1. vyd. Praha : AMU, 1998. 573 s. ISBN 80-8583-34-1.
ŠTĚDROŇ, M. Základy mikrotektoniky (9 analýz). 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita - Filozofická fakulta, 1991. 102 s.
ŠTĚDROŇ, M. Základy polymelodiky (12 analýz). 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita - Filozofická fakulta, 1992. 143 s.
TICHÝ, V. Hudební analýza jako stimul a nástroj rozvoje kreativity. In: Olomoucké jarní muzikologické konference, Olomouc : Univerzita Palackého - Pedagogická fakulta, 2000, s. 13 - 18. ISBN 80-244-0181-9.
TICHÝ, V. Úvod do studia hudební kinetiky. 1. vyd. Praha : AMU, 1992. 175 s. ISBN 80-85467-07-0.
ZENKL, M. Existují nové tektonické principy? In: Živá hudba, IX. Praha : AMU, 1986, s. 143 - 148. |
|
||
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2011)
Komplexní rozbor vybraného díla ve formě prezentace nebo přednášky s aktivizací publika. |
|
||
Poslední úprava: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (21.01.2016)
1. Hlavní principy komplexní analýzy hudebního díla. 2. Komplexní analýza - J. S. Bach: Orchestrální suita h moll, Rondo. 3. Komplexní analýza - W. A. Mozart: Malá noční hudba, 1. věta. 4. Komplexní analýza - N. Rimskij-Kosrsakov: Let čmeláka. 5. Komplexní analýza - C. Saint-Säens: Karneval zvířat. 6. Komplexní analýza - B. Smetana: Prodaná nevěsta. Pochod komediantů. 7. Komplexní analýza - A. Dvořák: Romantické kusy pro housle a klavír. 8. Komplexní analýza - J. Suk: Sousedská. 9. Komplexní analýza - L. Janáček: Lašské tance. Pilky. 10. Komplexní analýza - B. Martinů: Otvírání studánek. 11. Komplexní analýza skladby I (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači. 12. Komplexní analýza skladby II (dle vlastního výběru) určené dětskému interpretovi nebo posluchači. |