PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Lingvodidaktika NJ III - O01307424
Anglický název: Methodology III
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: LING
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Dagmar Švermová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Prerekvizity : O01307422
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (15.09.2019)
Cílem předmětu Lingvodidaktika NJ III je dokončit přípravu studentů na výuku němčiny na 1. stupni základní školy a vybavit je znalostmi a dovednostmi z oblasti oborové didaktiky, které budou potřebovat pro výkon své profese. Zároveň třeba připravit studenty k vykování státní závěrečné zkoušky a na zpracování projektu na téma, které si zvolí. Po absolvování předmětu budou studenti schopni - používat diferencovaně učební strategie, různé sociální a organizační formy výuky - využívat evaluačních a sebeevaluačních nástrojů včetně Evropského jazykového portfolia - pracovat s odbornou literaturou z oblasti lingvodidaktiky a využít ji pro zpracování závěrečného projektu Obsah předmětu (výuka bude probíhat v německém jazyce): - charakteristika výuky němčiny z hlediska učebních činností žáků a učitele - evaluační nástroje včetně hodnocení žáků v rámci alternativních programů - nové trendy ve výuce cizích jazyků (postkomunikativní epocha) - teorie projektového vyučování jako přípravy na zpracování závěrečného projektu - vymezení tématu a vytvoření osnovy projektu, stanovení cíle a metodologie ověřování - seznámení s publikací „Jak psát závěrečnou/diplomovou práci (jak citovat, parafrázovat, funkce poznámkového aparátu, literatura primární a sekundární…) - vedení závěrečného projektu, konzultace k projektu, sledování průběhu práce na jednotlivých kapitolách
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (15.09.2019)

Janíková, V. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků: teoretická východiska, doporučení pro praxi, styly a strategie učení. Brno: Masarykova univerzita, 2007.

Nečasová P., Švermová, D. Lingvodidaktik Deutsch als Fremdsprache – Ausgewählte Themen (Sprachliche Mittel). E-Book. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2019.

Evropské jazykové portfolio RE.

Další literatura individuálně podle tématu závěrečného projektu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK