PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Lingvodidaktika NJ II - O01307422
Anglický název: Methodology II
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok4
Staré označení: K422
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Dagmar Švermová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Prerekvizity : O01307421
Je prerekvizitou pro: O01307431, O01307430, O01307424
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich vzájemný vztah. Tematicko-funkční zaměření učiva. Požadavky na výběr gramatického a lexikálního učiva na 1. stupni základní školy. Výstupní úrovně jednotlivých etap výuky na základní škole. Metodické zásady spojené s procesem osvojování cizího jazyka. Komunikativní orientace v současném pojetí výuky cizím jazykům. Prezentace a fixace učiva. Typologie cvičení. Dramatizace jako jedna z forem výcviku řečových dovedností.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Základní literatura:

HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988., BENEŠ, E. Metodika vyučování CJ. Praha : SPN, 1969., CHODĚRA; RIES Didaktika vyučování CJ. I. a II. díl. Ostrava : 1999/2000.

Doporučená literatura:

WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.

WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.

WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.

DAUVILLIER, CHr., LÉVY-HILLERICH, D. Spiele im Deutschunterricht. Fernstudieneinheit 28. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2004. ISBN 978-3468-49646-2.

EMMERICH, S., COLOMBO, F. Deutsch lernen mit Spielen und Rätzeln. (Grundstufe). Recanati: ELI, 2002. ISBN 978-88-8148-823-0.

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Požadavky ke zkoušce:

- aktivní účast na semináři

- plnění průběžných úkolů

- ústní zkouška (Lingvodidaktika I a II)

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

- Řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich vzájemný vztah.

- Tematicko-funkční zaměření učiva.

- Požadavky na výběr gramatického a lexikálního učiva na 1. stupni základní školy.

- Výstupní úrovně jednotlivých etap výuky na základní škole.

- Metodické zásady spojené s procesem osvojování cizího jazyka.

- Komunikativní orientace v současném pojetí výuky cizím jazykům.

- Prezentace a fixace učiva.

- Typologie cvičení.

- Dramatizace jako jedna z forem výcviku řečových dovedností.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK