PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a aplikace výukových materiálů - O01301228
Anglický název: Teaching materials
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: ZDIP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O01301240
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (12.09.2020)
Studenti se učí evaluovat výukové materiály, efektivně je využívat při výuce, přizpůsobovat je potřebám žáků, doplňovat učivo z jiných zdrojů a vytvářet materiály vlastní. V průběhu celého semestru spolupracují na detailní analýze a evaluaci vybraných učebnic. Ve skupinách prezentují svá zjištění a návrhy pro práci s danou učebnicí včetně praktických ukázek vlastních aktivit a materiálů.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (14.09.2019)

Základní:

TOMLINSON, B. (Ed.) Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press, 2011. (vybrané kapitoly)

 

Doporučená:

CUNNINGSWORTH, A. Choosing Your Coursebook. Macmillan Heinemann, 1995.

GRANT, N. Making the Most of your Textbook. Longman, 1987.

UR, P. A Course in Language Teaching, Cambridge, 1991

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (07.10.2016)

Materials for English teaching, the role of coursebooks, brainstorming universal criteria for evaluation, lessons from nothing

Developing criteria for materials evaluation. Teaching language subskills: revision.

Materials evaluation: subskills. Teaching language skills: revision.

Materials evaluation: skills. In depth-evaluation.

Adapting and supplementing materials, creating original materials, preparation for presentations

Presentations in groups

Window of practice

Creating original materials

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)

Výsledná známka odráží počet bodů získaný v průběhu kurzu. Body se získávají za:

1. Aktivní účast na seminářích

2. Splněné písemné úkoly 

3. Prezentace učebnicové sady (ve skupinách), jejíž podmínkou je ústní jazykový projev bez výrazných chyb a která obsahuje:

                ●  Krátkou evaluace učebnice (bude to shrnutí výsledů dílčích evaluačních úkolů v průběhu semináře) a vysvětlení, proč a jak jste se rozhodli knihu adaptovat (bude vycházet z teorie).

                ● Jeden nebo dva konkrétní příklady adaptace učebnice formou mikrovyučování

                ● Jeden nebo dva konkrétní příklady originálních materiálů, kterými byste učebnici suplementovali (materiály stačí naznačit, není třeba je do detailů dopracovávat)

 

20 bodů nebo více  = 1, 19 – 15 bodů = 2, 14 – 10 bodů = 3

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK