PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k závěrečné práci - O01301227
Anglický název: Seminar on final methodology project
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: SZÁP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : O01301240
Je prerekvizitou pro: O01301242
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (10.09.2021)
Cílem kurzu Seminář k závěrečné práci je syntéza teoretických poznatků z oblasti didaktiky anglického jazyka získaných v průběhu studia, prohloubení teoretické základny profesní kompetence studentů učitelství, zvědomování a formování individuálního pojetí cizojazyčné výuky a rozvoj reflektivních strategií a technik v souladu s pojetím učitele jako reflektivního praktika. Kurz si dále klade za cíl rozvíjet schopnost identifikovat konkrétní problémy při výuce, klást relevantní otázky a kriticky analyzovat vlastní zkušenost v roli učitele. Seminář provází účastníky procesem tvorby závěrečné práce. V průběhu semestru se budou společně hledat cesty k jejímu zpracování a diskutovat dílčí výstupy. Závěrečná práce je jedním z výstupů studia specializace anglický jazyk a zároveň přípravou na vstup do učitelské praxe. Reprezentuje autorův/autorčin utvářející se osobitý přístup k výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy v teoretické i praktické rovině. Má podobu profesního portfolia a obsahuje následující komponenty: 1. Esej s názvem 'Ten essential principles for teaching English to young learners’ 2. Observační archy a syntéza pozorování 3. Zevrubná příprava na hodinu 4. Reflexe A-A-A na základě videozáznamu 5. Povinně-volitelná část.
Literatura -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (10.09.2021)

  • Základní:

Richards, J.; Lockhart, Ch. (1996). Relfective Teaching in Second Language Classrooms. CUP (selected chapters)

 + Individually chosen according to the focus of the particular project

·        Doporučená:

Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido

Maňák J.; Švec V. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: CPV

Nunan, D. (1992). Research methods in language teaching. Cambridge: CUP

Hopkins, D. (2002). A Teacher’s Guide to Classroom Research. Maindenhead: Open University Press

 

Sylabus -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (10.09.2021)

·        individualizovaný výběr principů výuky AJ

·        diskuze a následná úprava výběru principů

·        prezentace dílčích výsledků práce v seminářích

·        zpracování eseje

·        tvorba observačního archu

·        tvorba strukturované přípravy na hodinu

·        příprava na observaci, plánování a reflexi

·        reflexe praxe

·        dopracování písemné reflexe

·        rozhovory nad portfoliem

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (10.09.2021)

1. Účast na seminářích (max. 1 absence), připravenost

2. Plnění dílčích úkolů při zpracování jednotlivých částí práce (např. prezentace)

5. Pořízení videozáznamu a jeho sdílení

7. Odevzdání všech složek závěrečné práce v uvedených termínech, v uvedeném rozsahu a kvalitě (požadavky na závěrečou práci i termíny odevzdání budou sděleny na prvním semináři)

5. Závěrečný rozhovor nad portfoliem

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK