PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika I - O01301221
Anglický název: Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2013
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: DIDA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Angličtina
Prerekvizity : OSOZ1AA
Je prerekvizitou pro: O01301231, O01301222
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
Cílem studijního předmětu je zprostředkovat studentům přechod od obecné didaktiky k didaktice oborové a uvést je tak do myšlenkového systému vědní oblasti didaktika anglického jazyka. Znalost a porozumění systému základních didaktických poznatků podporuje u studentů rozvoj dovednosti orientace ve složité problematice obsahů i procesů vyučování a učení se anglickému jazyku. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní problémy, klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (25.09.2020)

Přesun výuky do distanční formy: Semináře budou probíhat online prostřednictvím Adobe Connect v rozvrženém čase. Dílčí úkoly budou odevzdávány v Moodlu. Mikrovyučování studentů, které nebude možno realizovat přes kameru, může být realizováno formou okomentované přípravy na hodinu.

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)

Základní

Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).

Council of Europe: Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).

Harmer, J.: The Practice of English Language Teaching. Harlow, Pearson 2007 (selected pages).

Scrivener, J.: Learning Teaching. Oxford, Macmillan 2011 (selected pages).

Doporučená

Lightbrown, P., Spada, N.: How Languages Are Learned. Oxford, Oxford University Press 2006

 

 

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)

The young language learner.

The English teacher.

The aims of English language teaching.

Lesson aims.

Planning an English lesson.

Classroom English.

Observations of lessons.

Reflections of the observed lessons.

 

 

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (12.09.2020)

Docházka (povoleny 2 absence)

Aktivní účast, připravenost, splnění všech úkolů

Didaktické portfolio (obsahuje všechny psané úkoly, observační archy, seznam prostudované literatury, případně další volitelné položky)

Ústní pohovor vycházející z předloženého portfolia, z témat diskutovaných v seminářích a ze studia odborné literatury. Předpokládá se koherentní ústní projev v anglickém jazyce bez výrazných chyb.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK